Saopštenje za javnost

Centar za Mir i toleranciju iz Gračanice oglasio se povodom teksta objavljenog na portalu Medijskog javnog servisa Kosova (RTK) pod naslovom ’’Gračanica finansira NVO koja prikuplja podatke protiv OVK’’, a koji je preneo izvorni tekst portala Gazeta Metro u kome su, kako navodi CPT, iznete “netačne tvrdnje i informacije vezane za rad i aktivnosti ove organizacije”.

U saopštenju CPT-a se navodi da je tekst objavljen bez ikakve prethodne provere informacija u registru nevladinih organizacija, istraživačkog rada kao i primene principa prava druge strane da pruži odgovor, “dok organizaciju direktno dovodi u vezu sa navodnim aktivnostima prikupljanja dokaza protiv OVK”.

“Naime, gospodin Zoran Anđelković je gostujući u Jutarnjem programu TV Pink naveo sledeće: ’Pozivam sve članove porodica rudara iz Belaćevca, porodicu, prijatelje, da svako od njih da izjavu. Ako neće da daju zvaničnim organima, mogu da pokušaju u Centru za mir i toleranciju, kneza Višeslava 72 ’…”

Napominje se da je portal Gazeta Metro, “bez prethodne provere informacija, povezao organizaciju koju vodi Anđelković sa sedištem u Beogradu, sa organizacijom Centar za mir i toleranciju Priština, registrovanom na Kosovu i u skladu sa kosovskim zakonom, čiji osnivači, članovi Upravnog odbora, članovi Skupštine, kao i ovlašćeno lice imaju prebivalište na teritoriji Kosova, a samo sedište organizacije nalazi se u Gračanici, u ulici Miloša Obilića b.b.”.

“Iz prethodnog se jasno može izvesti zaključak da su pomenuti Centar za mir i toleranciju iz Beograda i Centar za mir i toleranciju iz Prištine, u potpunosti dva različita pravna lica registrovana u dva različita pravna sistema. Neznanje, neinfomisanost i neprofesionalnost dovodi u zabludu javnost sa opasnom tedencijom narušavanja ugleda osamnaestogodišnjeg rada civilne organizacije iz nevećinske zajednice”.

Centar za Mir i toleranciju navodi da je član ove organizacije Stefan Filipović neargumentovano naveden kao „analitičar u ruskom propagandnom mediju Sputnjik, što je takođe netačna informacija”.

“Filipović je bio samo jedan od sagovornika tog medija. U istom članku je povređena privatnost člana organizacije Stefana Filipovića zbog tendencioznog tumačenja njegovih privatnih stavova na društvenim mrežama, čime je prekršen, između ostalog i Kodeks za štampu Saveta za štampu Kosova“, ističe se u saopštenju.

CPT podseća da ovo nije prvi put da se ova ogranizacija našla na udaru „neistinitog, neobjektivnog i neprofesionalnog izveštavanja“.

„Nažalost, nismo jedini koji se suočavamo sa neprofesionalnim i neobjektivnim izveštavanjem kosovskih medija o radu i aktivnostima organizacija civilnog društva iz nevećinskih zajednica, posebno Javnog medijskog servisa (RTK)”.

Ova organizacija takođe podseća da je u oktobru 2020. godine “RTK objavila neutemeljene navode da NVO Aktiv svesno falsifikuje informacije o navodnoj koordinaciji i saradnji sa Bezbednosno-informativnom agencijom Srbije. Na identičan način je 2017, između ostalog, targetiran i poznatog novinara sa Kosova B.N. na osnovu čega je bilo i zvanične reakcije Udruženja novinara”.

“Pored toga što se tekst kosi sa novinarskom etikom, svojom sadržinom on krši i određene regulatorne i zakonske dispozitive – članove Kodeksa za štampu Saveta za štampu Kosova, Kodeksa ponašanja Nezavisne komisije za medije (IMC) za audio i audio-vizuelne medijske usluge na Kosovu i Zakona o RTK. Prekršeni su članovi kodeksa ponašanja: pravo na istinu iz članova 1 i 2, kao i član 7 Kodeksa o privatnosti”, navodi se u saopštenju.

Centar za Mir i toleranciju zahteva od Gazete Metro, kao i od RTK da isprave netačnosti u tekstu i objave demant prethodno objavljene informacije, kao i javno izvinjenje zbog neprijatnosti koje je doživeo član ove ogranizacije Stefan Filipović.

Izvor: www.radiokim.net

Please follow and like us:

Postavi komentar

*
* (neće biti objavljen)